Zainteresowanie usługami faktoringu wciąż rośnie

Zainteresowanie usługami faktoringu wciąż rośnie

Podziel się z innymi

Faktoring to nic innego jak narzędzie finansowe doskonale sprawdzające się w dzisiejszych warunkach gospodarczych. Już jakiś czas temu przedłużone terminy płatności zyskały popularność, a nawet stały się standardowym elementem w działalności prowadzonej przez polskich przedsiębiorców.

 

Ile polskich firm korzysta z faktoringu?

Usługi firm faktoringowych cieszą się coraz większą popularnością. Dowodem są tegoroczne dane porównywane do ubiegłorocznych. W okresie 9 miesięcy w 2017 roku z usług faktoringu korzystało ponad 8,5 tys. klientów. Z kolei w ubiegłym roku było ich 7,5 tys. To oznacza, że firmy te sfinansowały łącznie około 6,4 mln faktur, przy czym średnia wartość jednej wynosiła niemalże 21 tys. zł. Dlaczego przedsiębiorcy chętnie korzystają z faktoringu? Ponieważ jest to wygodny dostęp do środków na bieżącą działalność. Choć tak naprawdę powodów tych jest więcej. Jednym z nich, jest chęć zabezpieczenia własnych interesów.

 

Jaki rodzaj faktoringu cieszy się największą popularnością?

Najpopularniejszą formą faktoringu jest faktoring pełny. W podanym wyżej okresie ten rodzaj faktoringu stanowił 58,5 proc. obrotów całego rynku. Łączna kwota wierzytelności, jaką nabyli faktorzy, wynosi około 77,4 mld zł. Suma jest, chyba każdy przyzna, całkiem spora.

 

Kto najwięcej korzysta z faktoringu?

Z usług faktoringu najwięcej korzystają firmy z branży spożywczej, chemicznej i metalowej. Ta forma finansowania jest dla nich nie tylko wygodna, ale też bardzo korzystna, ponieważ dzięki temu mogą zmniejszyć ryzyko niewypłacalności ze strony kontrahentów. Nie ma co ukrywać, dzięki faktoringowi podnoszą swoją konkurencyjność w tych sektorach, w których prowadzą działalność.

 

Wszystko wskazuje na to, że popyt na faktoring nieustająco rośnie i poziom ten będzie wzrastał jeszcze przez kolejne miesiące, a może i lata. W każdym razie mówi się, że to właśnie z tego powodu firmy faktoringowe chętnie inwestują w rozwój narzędzi, które wspierają obsługę klientów. W tym właśnie kierunku będzie rozwijał się nasz rynek w najbliższej przyszłości.

Oceń artykuł

Podziel się z innymi

To może Cię zainteresować: