Zdrowe i szybkie jedzenie do pracy cz. 3 – na zimno

Zdrowe i szybkie jedzenie do pracy cz. 3 – na zimno

Niezależnie od godzin rozpoczęcia pracy każdy z nas spędza tam spory kawał czasu. Naturalne jest to, że potrzebujemy chwili przerwy na posiłek, ale tu zaczyna się mały problem, bo jeść trzeba rozsądnie. Żyjemy szybko i jesteśmy zapracowani, ale starajmy się jeść zdrowo, za co później podziękuje nam nasz organizm.

Kolejny raz serwujemy garść przepisów na jedzenie do pracy dla wszystkich zmęczonych jedzeniem na mieście, ale ciągle bez czasu na solidne gotowanie. Tym razem przygotowaliśmy listę posiłków na zimno, ponieważ nie każdy może sobie pozwolić na odgrzewanie potraw. Dania nie są skomplikowane i nadają się do wykonania nawet dla najmniej uzdolnionych kulinarnie osobników. Wymagają jedynie odrobiny wysiłku wieczorem, ale następnego dnia przy jedzeniu nikt nie powinien narzekać. Do dzieła i smacznego!

Sałatka brokułowa

Składniki: brokuł, kukurydza, ser feta, dowolne ziarna

Pierwszym i najtrudniejszym krokiem jest ugotowanie głównego składnika dania, którym jest brokuł. Po ugotowaniu tego zielonego warzywa koniec ciężkich prac. Teraz wystarczy poczekać aż ostygnie i pokroić wedle uznania. Następnie dodajemy kukurydzę, ser feta w małych kostkach i wybrane ulubione ziarna, typu słonecznik czy dynia. Całość można skropić przed jedzeniem oliwą.

Kuskus z kurczakiem i warzywami

Składniki: kuskus, kurczak, papryka czerwona, pomidor, cukinia, dowolne ziarna, przyprawy

Kaszę gotujemy, warzywa kroimy w kostkę lub paski. Wybieramy wysoką patelnię, gdzie zaczynamy od podsmażenia pokrojonego w kostkę kurczaka. Doprawiamy go według uznania. Ściągamy z patelni kurczaka, a w jego miejsce wrzucamy warzywa, które zalewamy szklanką wody. Przykrywamy i dusimy, aż warzywa będą miękkie, a następnie doprawiamy. Kolejnym krokiem jest wrzucenie kaszy i kurczaka do warzyw. Całość mieszamy. Do gotowego dania można dodać podsmażone dowolne ziarno, jak słonecznik czy dynię.

Makaron z indykiem

Składniki: makaron pełnoziarnisty, indyk, pomidorki koktajlowe, ser feta, przyprawy

Gotujemy makaron i podsmażamy pokrojonego indyka. Mięso można także udusić lub upiec w piekarniku, ważne, żeby je doprawić. Pomidorki kroimy na pół. Wszystkie składniki mieszamy razem, albo układamy warstwami w szczelnym pudełku. Całość można skropić przed jedzeniem oliwą.

Spaghetti z kabaczka

Składniki: kabaczek, marchewka, cebula, czosnek, kalafior, przyprawy

Kabaczka nie trzeba gotować, wystarczy pociąć go w podłużne kawałki, niczym makaron spaghetti, przy pomocy noża lub obieraczki do warzyw. Następnie odłożyć kabaczka na sitko, posypać szczyptą soli i poczekać, aż puści soki, które należy odcisnąć. W trakcie, gdy kabaczek dojrzewa, ugotować kalafior i zeszklić na patelni pokrojone w kostkę cebulę i marchewkę. Kolejno dodać drobno posiekany ząbek czosnku i pokrojony kalafior. Teraz przyprawiamy według uznania. Na koniec dodajemy paski kabaczka, chwilę gotujemy i gotowe.

To może Cię zainteresować: